Kookinspiratie

 


Ik ben absoluut geen stamppot fan, in ieder geval niet als het op de ouderwetse manier wordt gemaakt. Ik gruwel ervan haha. Dit recept is echter een absolute favoriet geworden en ik deel ‘m dan ook graag met je. 

Zoals altijd weet ik niet hoeveel ik van alles gebruik, want ik doe maar wat en voeg alles toe naar smaak. Dat is ook mijn advies van jou. Ga uitproberen. Een beetje meer van het één en misschien een beetje minder van het ander. Ieder zo zijn eigen smaak. 

- zoete aardappels (gewone aardappels kunnen ook prima, maar als je meer op je suiker wil letten, kies dan voor zoete aardappel)
- zuurkool
- fetakaas, fijn gehakt
- rode ui, fijngesneden
- teentje knoflook, fijngesneden
- kerriepoeder
- Dijon mosterd
- rozijnen
- olijfolie/kokosolie om in te bakken.

Schil de aardappel en kook deze gaar.
Snijd de zuurkool in kleine sliertjes zodat het makkelijker te mengen is en leg deze samen met de feta op je bord.
Giet de aardappels af en kook droog. Doe wat olijfolie of kokosolie in de pan en bak hierin kort de rode ui met de knoflook en kerriepoeder. Draai het vuur uit en hussel de rozijnen er nog even door.
Prak je aardappels door de zuurkool en feta en roer het mengsel van rode ui, knoflook, kerriepoeder en de rozijnen samen met een flinke klodder mosterd erdoor. Et voilà, heel veel smulplezier!

En laat mij vooral ook even weten of je het lekker vond :-D 

Reacties

Populaire posts