Ik vond er niets meer aan

Toen ik 12 jaar geleden begon met lesgeven in de mooie Chinese bewegingsleer Zhineng Qigong probeerde ik mij zo goed mogelijk voor te bereiden op een les. Ik had alles tot in de puntjes voorbereid en als de les dan begon… dan ging alles anders dan ik van te voren had bedacht.

Überhaupt, als ik terugdenk aan de eerste lessen die ik gaf, vraag ik mij af wat ik toch in vredesnaam aan het doen was. Ik wilde zo graag doorgeven wat ik zelf had geleerd. Wat mij zo ontzettend goed had gedaan, maar achteraf gezien denk ik niet dat ik toen al toe was aan les geven.

In 2020 deed ik een stapje terug. Deels noodgedwongen vanwege alle maatregelen, maar ook omdat ik dat nodig had. In 2021 stopte ik helemaal met lesgeven. Ik had er geen zin meer in: “I lost my Mojo”. 

Ik had het nodig om zelf meer te trainen. Om meer de verdieping in te gaan. Dat kan bestaan naast het geven van de lessen natuurlijk. Voor mij was het fijn om dat allemaal even los te laten.

Begin dit jaar begon het weer te kriebelen. Ik was er aan toe om weer les te geven. Dit keer de wekelijkse lessen (voorlopig) alleen online. Het afgelopen halfjaar was het echt even zoeken naar de balans. Wat wil ik precies? Hoe wil ik dat de lessen er uit zien? Wat wil ik doorgeven? Wat is mijn doel met de lessen? Een mooi nieuw avontuur. 

Inmiddels heb ik mijn drive weer gevonden en vind ik het lesgeven leuker dan ooit.

Het lesgeven werd op een gegeven moment een MOETEN, maar nu kan ik zeggen dat ik er echt weer zin in heb. Nu geef ik weer elke woensdagochtend les, online in dit geval! Wil je meedoen? Stuur mij een berichtje via liftyourenergy@gmail.com of kijk eerst even op de site 

Reacties

Populaire posts